Änderungen an Quest XP mit der Expansion

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Änderungen an Quest XP mit der Expansion

Beitrag  Leoryc am Do 20 Jun 2013, 17:29

Von PurpleFooz:

We’ve previously mentioned in our Reincarnation discussions that we’ll be reworking the XP curve to be less steep for 2nd and 3rd life reincarnations. Those curves will be ameliorated, so that the increase in XP needed to level isn’t such a drastic increase in the 15-20 range, and so that the lower level ranges require move XP to level.

One of the other changes we are working on for the upcoming Expansion release is a change to the way quest repetition XP penalty works. Currently whenever you repeat the same quest over and over, the XP degrades until the quest permanently gives little to no XP. With the Expansion, we will allow the penalty to reset after a grace period, similar to the way chest loot ransack works.

Next a new daily bonus is being added to quest completions. Every day, a quest will have a bonus added to the base XP value. Playing the quest on any difficulty level qualifies for this daily bonus.

Finally, we will be adding a new way to receive bonus XP: Sagas. New NPCs will be arriving in Eberron and Faerûn who chronicle the deeds of heroes across multiple story archs/adventure packs. By completing all the quests in a given Saga, you can speak with the Saga NPC to claim an extra reward such as a large one-time XP grant, guild XP, or even tomes. The quality of those rewards can also be influenced by running the quests on higher difficulties.

We are still refining what the final numbers will be for these changes and bonuses, and as we get closer to Expansion launch day we will go into greater detail. The version that will appear on Lamannia is not meant for testing, and is there merely because we have taken an early game build to continue Enhancements review with players. You’re welcome to provide feedback on what you see, but it is not something Lamannia participants should focus on because it is still a work in progress.

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Re: Änderungen an Quest XP mit der Expansion

Beitrag  Gianor am Mo 24 Jun 2013, 06:09

Das überfordert mich mental gerade etwas.. welche Konsequenzen hat das jetzt genau? Verstehe ich das richtig, dass ich mit meinem First-Life-Gedaddel genau richtig liege, weil das 2. und folgende Leben in Zukunft weniger XP brauchen?
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Re: Änderungen an Quest XP mit der Expansion

Beitrag  Xanthor am Mo 24 Jun 2013, 06:44

Gerüchten zufolge soll es im 3. und allen weiteren Leben nur noch etwa 3 Mio XP benötigen um Level 20 zu werden, also wie aktuell ein Char im 2. Leben brauch.

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Re: Änderungen an Quest XP mit der Expansion

Beitrag  Leoryc am Di 25 Jun 2013, 06:16

Und gleichzeitig muss man sagen, dass es sich vermutlich demnächst nicht mehr wirklich lohnt einen Char "nur normal" (ab lvl 20) zu TR'en sondern nur episch, weil man dann noch zusätzlich ein Epic Past Life Feat abgreifen kann sowie eine komplette Epic Destiny dauerhaft behalten darf.

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